onsdag den 17. februar 2010

Lækre knækbrød...

 


Jeg har bagt knækbrød i dag, og nøj, som de er gode. De smager bare af en mere og en mere. Opskriften er lige her hvis man skulle få lyst at bage knækbrød selv.

Knækbrød:

1 dl havregryn
1 dl solsikkekerner
1 dl græskarkerner
1 dl sesamfrø
1 dl hørfrø
1 dl fuldkornshvedemel
ca 2½ dl hvedemel
1 tsk bagepulver
1½ tsk salt, gerne kryddersalt
1 dl rapsolie
2 dl vand

Alt det tørre blandes sammen og æltes til sidst med det våde.
Rulles ud mellem to stykker bagepapir og skæres i passende stykker, med en skarp kniv eller pizzahjul.
Bages ved 200 gr i ca 20 min, alt afhængig af tykkelsen på knækbrødene.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

  1. Uhm, hvor ser de lækre ud.
    Den opskrift skal jeg vist prøve.

    SvarSlet
  2. namme nam siger jeg bare. det maa jeg vist lige have afproevet! tak for opskriften.

    malle

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...