lørdag den 29. januar 2011

Lunt til ørerne..


Emilbassen skulle ha en hjemmestrikket hue og jeg havde set flere skumfidushuer strikket til drenge, så det blev vi da enige om, at sådan én skulle han ha sig. Med neongrøn lynlås og andet dims på vinterjakken, så skulle huen være sort og grøn og langt om længe fandt jeg den rigtige grønne i Kvickly. Men hold da op som den der skumfidus har drillet. Tredje gang var lykkens gang, men da storesøster Katja så den, blev hun helt forarget over jeg ville strikke sådan en tøsehue til ham, så den røg af pindene igen, og Emil fik besked om at han måtte nøjes med den hat han havde i forvejen. Lige indtil han prøvede den jeg strikkede til min far i julegave, og så gik jeg i gang med en lignende til Emil. Den er blevet super god til ham, sidder tæt og når under ørerne.
Jeg har strikket i dobbelt strømpegarn. 100 masker på p 4. 18 cm rib, 3 ret og 2 vrang. Indtagning og luk.

4 kommentarer:

  1. den ser SÅ supergodt ud...sidder som smurt..!

    SvarSlet
  2. Den er da også SÅ fed den her hue, bedre end skumfidusen :-)

    SvarSlet
  3. Sej hue!
    Super fine farver :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...