søndag den 20. maj 2012

Glade striber...

Endelig blev min udgave af 'glade striber' færdig. Den er aldeles glad i farverne og kan lyse enhver grå eller sort beklædning op.Jeg kan absolut kun anbefale teknikken, som jeg henviste til i forrige indlæg her på bloggen. Det er nemt og jeg skal med sikkerhed fortælle, at jeg en anden gang kaster mig ud i det igen.



Her ses bagsiden. Den hæklede kant buler, men det er jo fordi man hækler en fastmaske i hver maske, og til selve kanten samler jeg altid én maske op i tre masker, springer én over osv osv. Men det ses ikke på forsiden. Jeg sørgede bare for at dampe kanten let, inden jeg samlede de nye masker op.

7 kommentarer:

  1. WOW hvor er den blevet flot Gitte!!
    Smukke farver og superflot afslutning :-)

    SvarSlet
  2. Det er skøøøn og ja, man blir glad af, at se på glade striber.
    Jeg er også begyndt på den. Det vil sige jeg var - jeg har trevlet den op igen (pga farverne)
    Men den skal helt sikkert på pindene igen.
    Håber du har det godt ? og at vi snart ses.
    Kram Hanne

    SvarSlet
  3. den blev superfin! mht kanterne kan man undgå at hæklekanten buler ved at bruge en tråd der er tyndere end strikkegarnet og en tilsvarende tynd hæklenål. feks om man strikker med pinde 3,5 brug en meget tynd tråd og nål 2,0 så skulle det ikke bule helt så meget.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Den er rigtig flot. Jeg har lige startet nr 2 op da jeg synes modellen er skøn. Denne gang vil jeg også prøve din måde at dele den på.

    SvarSlet
  5. hvor er den sommer skøn :-)

    SvarSlet
  6. Den er super flot, og meget fin kant:)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...