søndag den 13. maj 2012

Øvelse gør mester..

Torsdag aften mødtes nørklerne hos Birgit. Vi havde på forhånd aftalt, at Henriette skulle vise os hvordan man nemmest skærer strimler, med rulleskæreren og bruger linealen som måler, i stedet for som jeg har gjort til nu, skærepladen. Så vi øvede og øvede. Henriette er bare super dygtig til patchwork på maskine, så Helle og jeg gik i gang med log cabin og indtil videre har jeg lavet disse to 'poser'. Den ene havde jeg lavet i forvejen, men den med broderi af dreng og pige, startede jeg på hos Birgit. Tiden gik bare lynhurtig og vi blev hurtig enige om at vi hellere må fortsætte hos Helle næste gang. Glæder mig allerede!


Broderiet er et jeg broderede da Emil var lille og det sad på en pude, men synes det er blevet rigtig fint som midte her på



Nu skal jeg bare øve videre og det næste bliver at sy lynlåse i, på en måde så den sidder pænt i enderne.

11 kommentarer:

  1. Hvor er de bare skønne, jeg elsker dine farvevalg.
    Håber det går dig godt:-)

    SvarSlet
  2. Tak Helle <3 Jeg synes den med mit broderi, endte ganske fin, trods det at jeg var for hurtig med saksen :-)

    SvarSlet
  3. De er så smukke og som Helle skriver "skønt farvevalg" ;-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det nogle smukke poser du har fået lavet, er helt vild med dit broderi af drengen og pigen, kan godt forstå det skulle bruges igen :o)
    Det er nogle rigtig lækre farver du har fået sat sammen, hvor bliver man glad af at kigge på dem... godt gået.

    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet
  5. Flotte poser i dejlige glade farver. Håber du laver i DIY på i syning af lynlåse.

    SvarSlet
  6. De er rigtig dejlige begge to. Sikke en god start på log cabin. måske jeg også skal være lidt frækkere fremover og ikke altid høre efter læreren ;)Glæder mig til næste gang

    SvarSlet
  7. Wow, hvor er det fine ting, du har lavet. Skøn måde at anvende broderier på.

    SvarSlet
  8. De er blevet rigtig fine, og sikke et sødt broderi.

    Knus Marlene

    SvarSlet
  9. Hvor er det nogle fine ting du har fået lavet!
    Du er altså bare dygtig til det der med at sætte forskellige stoffer sammen.
    Og hvor er det sødt, det lille broderi. Dejligt at finde sådan en god anvendelse for det :-)

    SvarSlet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...